fbpx
Alles wat je moet weten

Veelgestelde vragen

1. Ik wil graag een fotoshoot boeken, hoe begin ik hieraan?

Vooraleer je een shoot kan inboeken, dien je contact met me op te nemen. Dit kan op een aantal manieren: via het contactformulier, een privébericht op sociale media of per telefoon. Al deze gegevens zijn terug te vinden op de contactpagina. Vervolgens kunnen we bespreken wat je wensen zijn, geef ik je nog wat extra informatie door en stuur ik je een e-mail met link naar mijn online planningskalender. Daarin kan je een dag en uur kiezen wat jou het beste uitkomt. Hierna worden de details van de shoot, zoals bijvoorbeeld locatie, verder vastgelegd.

2. Waar kan ik de prijzen van de shoots terugvinden?
Je kan een gedetailleerde prijslijst downloaden op de pagina ‘tarieven en producten’ op deze website. Ik bied een aantal pakketten aan tegen voordelige tarieven, alsook losstaande digitale bestanden en fotoproducten. Deze prijzen gelden voor elk type fotoshoot. Je staat op deze manier zelf in voor je budget.
3. Ik heb een bericht gestuurd via het contactformulier, maar nog geen antwoord ontvangen?

Ik doe mijn uiterste best om al mijn berichten binnen de dag te beantwoorden. Als je binnen die tijd nog geen antwoord gekregen hebt per mail, check dan zeker ook eens je spam inbox.

4. Ik wil graag een shoot van mijn hond, maar deze kan niet van de leiband. is dit een probleem?

Dit is helemaal geen probleem. Op de meeste plaatsen is het sowieso verplicht dat honden aangelijnd blijven en uiteraard houden we hier rekening mee. De leiband wordt in nabewerking vakkundig weggewerkt.

5. Ik wil graag foto’s van mijn huisdier, maar ik kan er niet mee op verplaatsing komen. kan ik dan toch een shoot boeken?

Ja, absoluut! Een shoot kan in dit geval doorgaan op een plaats bij u in de buurt die het dier kent of gewoon bij u thuis. Ik bied bovendien ook studioshoots aan huis aan, waarbij ik mijn apparatuur meeneem op locatie.

6. Ik heb een shoot gepland die buiten plaats vindt, maar ze geven die dag slecht weer. Wat nu?

Ik hou het weerbericht nauwkeurig in de gaten. Als er slecht weer voorspeld is, stuur ik je een aantal dagen op voorhand een bericht met de vraag de afspraak te herzetten. We bekijken dan samen welke dag er dan nog past voor jou.

7. Wanneer kan ik de resultaten van de fotoshoot verwachten?

Ongeveer 2 weken na de fotoshoot krijg je van mij een bericht om je kijksessie in te plannen. Bij deze sessie kom ik aan huis en kunnen jullie rustig de foto’s bekijken en een selectie maken. Ook breng ik een aantal voorbeeldproducten mee, zodat de keuze voor een productaankoop vergemakkelijkt wordt. De galerij die jullie die dag te zien krijgen, bevat zowel bewerkte als onbewerkte foto’s. Indien tussen je aankoop onbewerkte foto’s zitten, worden deze uiteraard eerst volledig bewerkt en geretoucheerd voor vrijgave.

Opgelet: momenteel geldt er een uitzondering omwille van de COVID maatregelen. Als alternatief krijg je na 2 tot 3 weken een link toegestuurd die toegang geeft tot een online fotogalerij. Hieruit kan dan de selectie gemaakt worden.

7. Wat is het verschil tussen digitale files in hoge of lage resolutie?

Op mijn prijslijst kan je twee soorten digitale foto’s vinden: foto’s in hoge en lage resolutie.
Op foto’s in lage resolutie bevindt zich een subtiel geplaatst watermerk. Deze bestanden zijn aangepast en bijgevolg enkel bestemd voor gebruik op sociale media (wet van het auteursrecht). Hierdoor zijn deze foto’s niet geschikt voor afdruk. Foto’s in hoge resolutie bevatten GEEN watermerk. Deze bestanden kunnen gebruikt worden voor afdrukken voor eigen gebruik. Bij aankoop van bestanden in hoge resolutie krijg je het bestand met watermerk er automatisch bij.

Foto’s in hoge resolutie mogen in geen geval gebruikt worden voor commerciële doeleinden, verkocht of weggegeven worden aan derden (bv. kranten, tijdschriften of deelname aan wedstrijden) voor commercieel gebruik. Voor meer uitleg hierover: algemene voorwaarden

8. kan ik ook onbewerkte foto’s aankopen?

Nee. Zoals de naam het al zegt, deze zijn onbewerkt en dus niet af. Een RAW file bevat de informatie van de foto, maar deze moet nog steeds ontwikkeld worden (hetzij digitaal) doormiddel van een fotobewerkingsprogramma. Ik wil mijn klanten enkel de hoogste kwaliteit aanbieden en bijgevolg worden alle foto’s geretoucheerd en bewerkt naar mijn stijl. Enkel dan is de foto afgewerkt en kan u ze als klant aankopen. Vergelijk het met het analoge tijdperk: u zou toch ook geen negatiefje aankopen?

9. Ik wil graag wall art aankopen. Kan ik deze eerst in het echt zien?

Ja, absoluut. Ik heb van de Wall Art die ik aanbied voorbeeldproducten ter beschikking en deze breng ik ook standaard mee tijdens een kijksessie.

Staat je vraag niet in bovenstaande lijst? Stuur me gerust een berichtje!